09-10-2015

3 favoriete bands

Hoi allemaal!



Vandaag heb ik een artikel met mijn 3 favoriete bands. Ik hou heel erg van muziek, ook al kan ik het je aanraden niet naar mij te luisteren als ik in mijn slaapkamer ben met de radio aan. Ik besloot daarom om voor jullie een artikel te schrijven met mijn 3 favoriete bands! Let op, ze staan niet in een specifieke volgorde!



1. Hey Violet

Hey Violet is een rockband uit Amerika. Het bestaat uit Casey Moreta (gitaar), Miranda Miller (gitaar, keyboard en zang) en de zusjes Nia (drum) en Rena Lovelis (basgitaar, zang). Ze bestaan sinds 2008, maar heetten eerst Cherri Bomb. Casey is lid sinds 2013, daarvoor hadden ze Julia Pierce als bandmember.
Ik vind de rock in hun muziek erg leuk. Sinds dit jaar hebben ze een contract bij Ho Or Hey Records, het label van 5 Seconds of Summer. Ze zijn ook met 5SOS op tour geweest, waar ik ze live heb gezien.
Mijn favoriete nummer van hen is op het moment Sparks Fly. Hiernaast kan je het nummer beluisteren.



2. 5 Seconds of Summer

5 Seconds of Summer, ook wel bekend als 5SOS, is opgericht in 2011. Luke Hemmings (gitaar, zang) begon met het plaatsen van video's op youtube. Later plaatste hij ook video's met de rest van de band, Ashton Irwin (drum), Calum Hood (basgitaar, zang) en Michael Clifford (gitaar, zang). De band werd ontdekt door Louis van One Direction. Ze zijn mee geweest op de Where We Aretour, waar ik ze voor het eerst heb gezien. Daar heb ik zo hard gegilt en gefangirld, dat ik om was. 5SOS stond op mijn favorietenlijstje. Tijdens hun eigen tour ben ik ook heen geweest, en dat was ook zeer geweldig.
Mijn favoriete nummer van 5SOS is lastig. Want al hun nummers zijn zo geweldig. Ik denk dat ik toch voor Unpredictable ga. Deze is hiernaast te beluisteren.


3. One Direction


One Direction is een door Simon Cowell samengestelde band. Dit gebeurde in 2010, Toen tijdens de Xfactor Harry Styles, Louis Tomlinson, Niall Horan, Zayn Malik en Liam Payne er alle vijf uitlagen, besloot Simon dat ze als groep nog wel verder konden. In 2015 was het voor Zayn echter genoeg geweest en besloot hij solo verder gaan. One Direction moet het nu met z'n vieren doen, maar dat gaat ze aardig af. Ik heb ze in 2014 gezien,  tijdens hun stadium tour. Zayn was er nog en achteraf ben ik zo blij dat ik dat jaar kaarten heb gekocht (naja niet alleen achteraf). Dit jaar in Brussel was Zayn er helaas niet meer bij. Op het moment staat een één-jaar-break op de planning. Gelukkig komt eerst Made in the A.M nog uit. Mijn favoriete nummer van hen is Drag Me Dow. Zayn zit er niet in, maar het nummer vind ik heel krachtig en ook heel vrolijk. Hiernaast kan je hem beluisteren.



Bedankt voor het lezen!

Wat zijn jullie favoriete bands en nummers? Laat het me weten!

Xxx, Dagmar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten