11-12-2015

Galajurk scoren || mijn top 5

8 januari is het zover: gala! Met de hele bovenbouw van onze school hebben we een wintergala, en natuurlijk wordt er al volop gekeken naar de perfecte jurk. Ik heb al meerdere jurken gevonden die ik heel erg mooi vind, maar die waren dat gelijk €300,- en dat vind ik persoonlijk een beetje aan de dure kant. Ik neem aan dat ik daarbij niet de enige ben. Vriendinnen van mij hebben al snel niet meer geld dan €30,- over voor de jurk. Ik heb dit jaar 2 gala's, ook nog een voor mijn examen, maar ik wil liever niet 2 keer in dezelfde jurk. Gelukkig heb ik een baantje en verdien best wel goed, dus kan ik mij een duurdere jurk wel veroorloven.

Ik heb een leuke site gevonden waar ik ontzettend schattige jurkjes gevonden heb. Bijkomend pluspunt is dat volgens de site er geen verzendkosten zijn. De site is http://www.cutedress.nl/ en de reviews die ik gelezen heb waren behoorlijk positief. Daarom heb ik even rondgesnuffeld en laat ik jullie mijn 5 favorieten zien!



Ik had een hele schattige paarse gezien die ik graag aan wilde naar mijn wintergala, maar helaas voor mij is deze niet meer te koop. Toch wil ik jullie deze jurk graag laten zien. 
Dit is het jurkje. Op het bovenste stukje zijn wat zilveren glitters te zien, op deze foto is het alleen niet heel duidelijk. De strik stopt aan de zijkant en de rug is van elastiek, zodat het jurkje goed blijft zitten.







1. Elegante witte feestjurk
Deze jurk heeft een polkadot-patroon over de gehele stof, met een dunne overrok van tule. Om de middel zit een roze strikje, wat de taille accentueert. Naar beneden loop hij verder uit, wat ik een superleuk effect vind geven. De jurk heeft elastiek op de rug, zodat hij goed blijft zitten.
De jurk kost €54,95, wat ik persoonlijk een redelijke prijs vind. De kwaliteit heb ik zelf nog niet getest, maar volgens reviews is die prima, waardoor ik zelf enthousiaster over de jurkjes word.







2. Romantisch licht creamy jurkje
Dit schattige jurkje heeft een soort roosjes aan de bovenkant, en tule over de rok. De kleur is simpel, maar elegant. De band om de middel accentueert de taille. Mooi aan dit jurkje vind ik de rust die erin te zien is. De band is rustig, de rok is rustig en alleen het topje heeft een motief. Het jurkje is ontzettend lief, en ik vind €49,95 dan ook een prima prijs voor deze mooie jurk. Hij staat bij mij in ieder geval op het lijstje.
Ook bij dit jurkje bevat de rug elastiek, zodat hij op zijn plek blijft zitten. Het jurkje zou ik zelf graag aan willen schaffen!








3. Lichtgroene sweet lolita jurk
Deze jurk is best wel simpel, maar ik vind de kleur echt heel mooi. De onderrok is groen, met een dun laagje wit tule er overheen. Het jurkje is schattig door de simpelheid en de pastelkleur, maar ook door het strikje. Deze is wit met groene randen. Het jurkje is goed te combineren met schoenen en accessoires in het wit, maar ook in pastelkleuren. De rug is van elastiek, zodat hij goed blijft zitten. Het jurkje kost €49,95. Persoonlijk vind ik dat iets te duur voor het simpele jurkje, maar zo ben je wel heel uniek op je gala!






4. Roze feestelijk jurkje
Dit jurkje heeft een mooie lichtroze kleur. De hele jurk heeft dezelfde kleur, wat voor een rustige basis zorgt. de band om de middel is een lichtere tint, maar wel ongeveer dezelfde kleur. De rug bevat elastiek, zodat hij blijft zitten. Het topje is aan de zijkanten helaas niet heel mooi afgewerkt naar mijn mening, maar dat heeft met smaak te maken. Over de rok zit dun tule. Over de hele jurk zitten kleine roze bloemen van stof, wat een eenheid veroorzaakt. Helaas ogen de bloemetjes wat goedkoop, waardoor ik de prijs van €59,95 behoorlijk hoog vind. Doordat ik het uiterlijk en de prijs niet goed bij elkaar vind passen, zou ik deze zelf niet kopen. Maar misschien is het jouw droomjurk!



5. Sweet creamy galajurk
De kleur van deze jurk is dezelfde als jurk 2. Dit vind ik een mooie kleur. Op de foto lijkt het jurkje voor mij echt heel leuk, maar toen ik inzoomde raakte ik gelijk een stuk minder enthousiast. Het jurkje is niet heel duur, namelijk €49,95, Maar er zitten een paar dingen aan dit jurkje die van mij anders gemogen hadden. Ik vind de strik heel mooi, omdat het een echte eyecatcher is. Het topje is gewoon rustig, zonder motiefje en in 1 kleur. De rok daarentegen heeft wél een motief. Namelijk bloemetjes. Het motiefje zit op de tule. Onderaan zit een rand van kant, want het naar mijn idee een beetje een tafelkleedje maakt. Dat vind ik echt niet mooi aan deze jurk. Toch snap ik wel waarom anderen hem zouden willen, het blijft een schattig jurkje.


Dat was mijn artikel voor deze week! Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden. Heb je zelf binnenkort ook een gala? Laat me weten waar jij je galajurk gekocht hebt of van plan bent om te kopen. Ik ben er nog steeds niet uit!
Wat is jouw favoriet? Laat het weten in de reactie!

Xxx, Dagmar

1 opmerking: