30-12-2015

DIY: kerstkaarten met silhouet

Je zag het deze week overal al wel: kerstartikelen. Ik kon natuurlijk niet achter blijven, maar omdat ik vorige week en deze week geen artikel geplaatst heb, komt deze een beetje laat online. Toch wilde ik jullie deze diy laten zien, ook al is het misschien voor volgend jaar pas.
Have fun creating!



Wat heb  je nodig?
- effen kaarten/kaartkarton (met envelop als je ze wilt versturen) (action)
- kaartkarton met kerstprint (action)
- washi tape (action)
- pareltjes (action, goh *wink*)
- stikkertjes met tekst (zoals "fijne kerst")
- lijm 
- schaar
- pen om mee te schrijven (tip: kies voor een metallic gelpen, liefst in goud of zilver)




1. Snowflake
Voor dit kaartje heb ik een donkerpaars kaartje gebruikt. Uit roze glitterkaartkarton met een kerstslingerprint heb ik een sneeuwvlokje geknipt. Dit heb ik gedaan door een kruis te tekenen, met lijnen van 6 centimeter lang. Ze kruisen elkaar precies in het midden. Elke lijn heb ik 5 millimeter dik gemaakt. De lijn moet wel in het midden blijven zitten. Door dit kruis heb ik een ander kruis getekend, waardoor je een 6-puntige ster krijgt. Ook deze lijnen zijn 6 centimeter lang en 0,5 centimeter breed.
1 centimeter onder het uitende van elke lijn heb ik 2 schuine lijnen opzij getekend. Deze lijnen komen uit de buitenste lijnen van de drie, en kruisen 1,5 centimeter onder het uiteinde op de middelste lijn. Deze kleine lijntjes zijn 2 millimeter breed.
Dit heb ik langs de buitenste lijnen uitgeknipt. Hierna heb ik een vierkant van 7 bij 7 centimeter uitgeknipt uit groen papier met hetzelfde printje. Op het groene papier zitten geen glitters. Dit heb ik schuin op mijn kaart geplakt met de sneeuwvlok er op. Op elk uiteinde van 0,5 centimeter breed heb ik een pareltje geplakt, om en om roze of wit. In het midden heb ik op 4 lijnen een rood pareltje geplakt.
Om het af te maken heb ik 2 lijnen schuine washitape met een lila blokjesprint over mijn kaartje geplakt, en hetzelfde washitape ook op mijn envelop gebruikt. Hierna heb ik het kaartje geschreven.




2. Christmastree
Voor dit kaartje heb ik een rood kaartje gebruikt. Ik heb uit rood kaartkarton met witte glitterkerstbomen een kerstboom geknipt. Deze kerstboom begint met een lijn van 6 centimeter hoog. 1 centimeter onder de onderkant heb ik een lijn van 4 centimeter getekend. Vanaf hier ben ik schuin naar het puntje van de middelste lijn gegaan. Aan de onderkant van de grote lijn heb ik een streepje gezet van 1 centimeter breed, in het midden van de lijn. Vanaf hier ben ik omhoog gegaan naar de lijn van 4 centimeter breed. Dit geheel heb ik langs de buitenste lijnen uitgeknipt.
Hierna heb ik kaartkarton met maretakjes gebruikt. Hieruit heb ik een vierkant van 7 bij 7 centimerter geknipt en deze met de punten naar de randen van de kaart opgeplakt. Hierop heb ik de kerstboom geplakt en deze versierd met pareltjes in roze en wit, als kerstballen. Ik heb 2 kleine kerstboom stikkertjes opgeplakt en de tekst "God Jul", wat Deens is voor "vrolijk kerstfeest". Daarna heb ik washitape met een paars streepjesprint in 2 schuine lijnen op mijn kaartje en in 2 kruisende lijnen op mijn envelop geplakt. Ik heb er een tekst op geschreven en daarna het kaartje in de envelop gedaan.



3. Little present
Voor dit kaartje heb ik een lila kaartje gebruikt. Ik heb uit glitterkarton met een blauw printje een cadeautje geknipt. Ik heb dat gedaan door een vierkant te tekenen van 4 bij 4 centimeter. Op de bovenkant heb ik 2 lusjes getekend en aan de zijkanten de uiteindes van lintjes. Langs de buitenste lijnen heb ik het plaatje uitgeknipt en versierd met pareltjes in de lusjes. Hiervoor heb ik eerst een roze, daarna een rode en daarna een witte parel gebruikt. Dit heb ik op een vierkant van 7 bij 7 centimeter geplakt, met een rood ruitjespatroon. Ik heb oranje washitape met stipjes gebruikt en daar 2 belletjes "aangehangen". Daarna heb ik het kaartje geschreven, en natuurlijk nog washitape op de envelop geplakt.




4. Snowman
Voor dit kaartje heb ik een lichtroze kaart gebruikt. Ik heb uit hetzelfde roze kaartkarton als bij kaart 1 een sneeuwpop geknipt. Voor de rondjes heb ik een lijmdop en een 5/cent muntje opgetrokken. Voor de hoed heb ik een lijn van 2 centimeter hoog aan de zijkant van de sneeuwpop´s hoofd gemaakt en daarnaast, 1,5 centimeter verderop, nog een. Dit heb ik verbonden aan de bovenkant met een lijntje. Aan de onderkant is deze lijn ook verbonden, maar heb ik de lijn 3 centimeter breed gemaakt. Daar heb ik 5 millimeter erboven nog een lijntje van 3 centimeter getekend, en deze aan de zijkanten verbonden. Daarna heb ik nog een kleine wortelneus getekend en het geheel langs de buitenste lijnen uitgeknipt. Uit hetzelfde maretak papier als bij kaart 2 heb ik een vierkant van 7 bij 7 centimeter geknipt, en deze schuin op de kaart geplakt, net als bij kaart 1. De sneeuwman heeft nog 2 pareloogjes in de kleur rood en 3 parelknoopjes in de kleuren wit/roze/wit gekregen en ik heb de tekst "God Jul" er op geplakt. Ik heb rood washitape gebruikt voor de kaart en envelop en heb daarna de kaart geschreven.

Mijn resultaat!





Dit was de diy voor deze week. Sorry dat jullie zo lang moesten wachten, vrijdag komt er wel gewoon een artikel online. Het heeft iets te maken met goede voornemens en het nieuwe jaar.

Hebben jullie een fijne kerst gehad? Ik wel. Ik heb mijn nichtje leren kennen, toen 16 dagen oud. En ik ben lekker uit geweest met vriendinnen.
Een fijne jaarwisseling! Laten we 2016 goed beginnen!

Xxx, Dagmar




1 opmerking:

  1. Leuke kaartjes!! Ik vind de kerstboom en het cadeautje het leukst! <3

    BeantwoordenVerwijderen