14-11-2015

Phonecase diy

Hoi allemaal!
Iedereen heeft tegenwoordig een telefoon. En om die telefoon mooi te houden, doen veel mensen er een hoesje om. Hoesjes zijn er in alle soorten en maten.
Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik mag van mijn moeder geen nieuwe hoesjes meer kopen. En ik heb er voor deze telefoon maar 1. Een hele oude en lelijke. Om hem op te fleuren had ik er stickers op geplakt, maar dat is niet echt heel veel beter.

En toen was daar mijn reddende engel. Serena had een roze hoesje gekregen voor de iPhone 4. Zelf heeft ze Samsung, dus mocht ik hem hebben. Alleen een effen roze hoesje, is dat niet wat saai?

Daarom heb ik vandaag een diy voor jullie. Zelf ben ik heel blij met het resultaat. En veel tijd heeft het me ook niet gekost.

Om te beginnen verzamelen we natuurlijk onze materialen. Het hoesje was een cadeautje, dus ik weet niet waar hij vandaan komt. Maar hoesjes heb je overal wel te koop. Ik heb een hardcase, maar ook een siliconen hoesje is prima te gebruiken.

- lijm, mijn lijm is een hobbylijm van de action
- knoopjes in de kleuren die je wil, de mijne komen van de action en zijn grijs, zwart en wit
- eventueel strikje, ook deze komt bij mij van de action




Het is slim om het hoesje van je telefoon te halen. Zo beschadigt die niet.
Daarna pas je alle knoopjes op het hoesje. Als je er, net als ik, een strikje op plakt, let er dan op dat je daar geen knoopjes plakt. De knoopjes kun je blijven schuiven totdat ze zo liggen als dat je wil.



Dan gaan we aan de slag met lijm. Pak voorzichtig een knoopje van het hoesje af, en probeer de rest zo veel mogelijk te laten liggen. Doe wat lijm op de achterkant, maar probeer zo min mogelijk bij de oogjes te komen. Dat kan je erdoor heen gaan zien wanneer hij opgeplakt is. Plak dan het knoopje op je hoesje, en pak het volgende knoopje. Ga zo door totdat je alle knoopjes gehad hebt.


Als je er ook een strikje op wilt, k
ijk je weer eerst hoe je die wilt hebben. Mijn strikje heb ik schuin geplakt en hij stak wat uit, maar dan is het strikje wel kwetsbaarder.
Wanneer je besloten hebt waar en hoe je het strikje wilt plakken, pak je lijm. Ik heb voor een redelijk dik strikje gekozen, en deze heeft plooitjes. Hij zit n

iet goed vast als je alleen in het midden lijm smeert. Doe het daarom op de zwart aangegeven plekken op de foto. Wees niet al te zuinig, maar gebruik ook niet te veel lijm. Bij te weinig lijm blijft het niet zitten, bij teveel lijm droogt het niet goed.


Wanneer het strikje erop zit, kan je het beste je hoesje nog even laten liggen. Dat kan gewoon op je bureau, wat ik zelf gedaan heb, maar het kan ook op de verwarming. Zo verschuif je de knoopjes niet wanneer je hem vastpakt. Laat ze eerst nog even 10 minuutjes goed drogen, zodat je zeker weet dat het vast zit.
Houdt er rekening mee dat wanneer je geen professionele lijm gebruikt, Je hoesje kwetsbaar is. Ikzelf merkte wel dat de knoopjes een beetje konden bewegen. Dit is niet erg, maar de kans is wel groter dat ze er af vallen.



Dan is het hoesje af en kan je hem om je telefoon doen! Ik ben echt blij met het resultaat en ik heb van andere mensen ook gehoord dat ze hem mooi vinden. 
Ik hoop dat jullie het een leuke diy vonden!
Heb je zelf ook zo'n hoesje gemaakt? Deel hem dan via instagram of twitter en tag mij er ook in! De accounts kan je vinden op de pagina Requests and contact.

Xxx, Dagmar

1 opmerking: